onsdag 3 mars 2010

SOL







Är det sant?? Är det verkligen SOL ute?! Tog fram piskan och stressade på kidsen till att äta frukost och klä på sig och de skulle vara klara inom 15 minuter, hihi, påklädda och klara för utgång. Vi kan ju inte missa en sådan här vacker dag! Jag riktigt kände hur jag sög in all energi från solen när jag kom ut. Ville göra något kreativt använda händerna liksom få ut energin som jag precis hade fått så jag pulsade fram till förrådet för att plocka fram grillen. Vi ska äta lunch ute. Oj vad har hänt här? Snön hade rasat från förrådstaket så det gick inte att komma in där. Haha, det gör inget det är ju SOL idag! Jag pulsade tillbaka till ruta 1 igen. Måste skotta bort massor av snö för att kunna komma in i förrådet. Vad hade vi snöskyffeln nu då??? Åh just det, barnen knäckte den när de höll på att bygga på deras snöborg. Haha, det gör inget det är ju SOL idag! Ändå började jag känna hur det ryckte i ena ögat, vad ska jag göra nu då? Fick låna en skyffel av grannen, så jag började skotta mig fram till förrådet sakta sakta sakta sakta kom jag närmare förrådsdörren, snön tar ju aldrig slut! Barnen påminde mig ofta att det var hungriga och frågade när vi skulle grilla.
-Snart snart söta små barn, väste jag mellan tänderna.
Mathilda undrade i fall jag var upprörd och jag förklarade att skotta bort 100 ton snö med en plastskyffel var inte så roligt som jag trodde det var..
-Mamma, det är ju SOL ute...
Japp det är ju det, inte kan man vara butter på 100 ton snö då heller!

Vi gick in och stekte korven på spisen i stället....



Ha det gott
kram Lotta




Tack för de fina kommentarerna ang köket!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar