måndag 6 juli 2009

Hawaii VS Furuvik




Då var det äntligen semster, som vi har längtat! Ja eller kanske min kära make har längtat för jag har varit hemma från juni, hihi. I 6 veckor ska vi få vara tillsammans.
Vad ska man hitta på att göra i 6 veckor?? Jag frågade barnen om deras idéer till semestern. Mathilda ville åka till Hawaii för att lära sig surfa eller plocka snäckor. Oskar ville åka ubåt. Ok, tänke jag.. Hur kan man toppa deras önskningar nu??
I detta läge visste jag att jag måste vara slug för att kunna övervinna dem tillbaka till verkligenheten annars skulle hela sommaren kunna att bli förstörd. Jag drog till med det bästa jag kunde komma på under en sådan press.
-Vad säger ni om Furuviks parken?????
-VAA.... Barnen tappade hakan.
-Ja Furuviksparken, dom har ju Isbjörnar där vetja!
Jag målade upp Furuviks parken som det skulle vara ljuset i det eviga mörkret, grädde på moset, smöret på brödet, stödhjulet på cykeln. Ja du kanske förstår..
-Ok, vi kan åka till Furuviks parken då, säger Mathilda. För det är ju faktiskt nästan lika bra som Hawaii och dom har ju Isbjörnar där och det har ju inte Hawaii!
Jag kände min puls gå ner något, Oskar skulle ju säga sitt. Jag tittade på Oskar med orolig blick.
- Har dom en ubåt i Furuvik??
-Nej sa jag.
-Kan vi åka ubåt sen efter Furuvik??
-Nej, jag tror inte det.
-Ok, vi åker till Furuvik då..
Mission complete. För vad är Hawaii och en ubåt i jämförelse med FURUVIK, hihi.

Ha en skön semester
Kram Lotta


1 kommentar:

  1. sa har jag da antligen hittat dig Lotta.Hoppas att det ar ok att jag tjuvlaser din blogg..
    Det tjatas ju en hel del pa mig att jag ska borja med en sjalv, men jag vet inte. En forutsattning ar ju att man har ett tangentbord som funkar, dvs bokstaver med prickar over...

    PUSS

    SvaraRadera